Mededelingen Bord

In de menubalk, ons
Youtube Kanaal



  
 Like ons op facebook



Kijk ook eens op ons YouTube kanaal, Ladderpakket werkt weer. !!

En opnieuw een rondje rijden.



Agenda vernieuwd,
2017 staat online.

 

Informatie blok

Voor een ieder die het leuk vind om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen, registreer je zelf.!! Je krijgt dan via deze site bericht zodra er aan vullingen en of wijzigingen zijn geplaatst. Stuur een mail naar cor@hoogstra.com met de gewenste gebruikersnaam en wachtwoord. Je word dan zo snel mogelijk geregistreerd.

Wie is er online

We hebben 48 gasten en geen leden online

Dankzij Hoefnagel & Meijn is de uitlaat weer helemaal toppie.

Bob's Special


Eerst na dat Bob een poos ons werk via deze website had gevolgd, kwam hij op 18 september 2010 voor het eerst naar Eurometaal om ons project in werkelijkheid te aanschouwen.
 
De adviezen die hij gaf werden dan ook ter harte genomen en waren we zeer verheugt dat Bob ons kwam helpen met het lastige plaatwerk aan de cabine. We konden toen nog niet beseffen wat Bob voor ons project zou gaan betekenen. Hij heeft echt twee rechterhanden, en over de gereedschappen ...... die komen van zelf wel aan de beurt.

 
Het lastige schuren en kaal slijpen kon per direct gestaakt worden want de hele zaak moest eerst maar eens naar een straalbedrijf. Na dat de cabine eerst nog een dagje naar de rotonde ging voor de eerste demo dag tijdens de rally van de Zaansbond, werd het geheel daarna op 9 oktober 2010 naar een straal bedrijf getransporteerd. Enig zins bezorgd over wat we terug zouden krijgen lieten we de cabine achter bij Kalfsvel.
 
Gelukkig viel het allemaal nog mee, er waren geen gaten bijgekomen. Nu kon de balans goed opgemaakt worden en een lange weg van herstel werd ingezet.
 

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Na een rondgang langs alle onderdelen die reeds waren gedemonteerd kwamen we de stempelpoten ook tegen. Nou die kan ik wel opknappen zei Bob, breng ze maar naar Wormerveer.

Het leek ons geen slecht idee. Bob zou ze stralen en in de grondverf zetten. Maar eerst moesten ze helemaal uit elkaar gehaald worden. Dit resulteerde weer in kapotte onderdelen, lagers waren totaal verrot en moesten vervangen worden. Toch wel goed, die complete demontage. Ze zouden niet zo soepel gelopen hebben als nu, na de totale renovatie.

Vanaf december 2010 is Bob elke maand, op die ene zaterdag, druk met het herstellen van de gaten in de cabine door stukken plaatwerk te vervangen. Zelfs de hoekstukken werden in eigen beheer gefabriceerd.Hier onder een aantal foto's van de oude en de nieuwe situatie, waarbij opgemerkt moet worden dat een groot deel van de restauratie in de werkplaats bij Bob in Wormerveer plaatsvindt.
 



 
 
 

Links (boven) de rotte plek weg geslepen en rechts word het nieuwe stukje weer ingelast.


Links de las weer glad geschuurd en keurig in de menie gespoten.
 
Ook het hoekje in de portier opening vernieuwd.

Het linker portier onderging een kleine herstel operatie (onder)


 

 

 

 

v.l.n.r.: Zonder de buitenplaat, met de nieuwe buitenplaat, en in de grondverf.

ook aan de binnenzijde moest het een en ander vervangen worden, de onderzijde bijvoorbeeld


Word vervolgd. >> binnenkort.

 

Onze banden sponsor

Voor onze lagers

Delta Hoisting Equipment

A A N G E B O D E N

diverse zak brandhout, gezaagd uit pallets en plaat materiaal.     € 7,50 per zak a 23 kg.

20170216 153502 
Stuur een mail aan cor@hoogstra.com of bel 0652 594 858

Teller sinds 30 mei 2009

Bezoekers
55
Artikelen
170
Artikelen bekeken hits
406761