Stichting Autoladder Zaandam

een METZ ladder op een DAF chassis van 1967

Mededelingen Bord

Niet meer in de menubalk, maar nog steeds hier ons

Youtube Kanaal



  
 Like ons op facebook


Agenda 2018 staat online.
Ook staan daar de activiteiten vermeld.

Wie is er online

We hebben 165 gasten en geen leden online

Linker voorportier


Deel 4: De restauratie van de linker deur.

DSC01250


De deur van de bestuurder heeft in Ulicoten waarschijnlijk in de luwte van de wind gestaan, omdat hij minder te lijden had gehad van het roestmonster. Uiteraard waren de standaardplekken doorgerot, zoals de onderkant bij het ontwateringsgat en daar waar de delen bij elkaar komen en gepuntlast waren.

Nadat de buitenbeplating was verwijderd werd het binnen gedeelte, opnieuw gestraald en daar waar nodig nieuwe stukken ingelast. Alles stukjes op maat geknipt en geklopt. Zelfs het kant-en-klare buitendeel dat we bij de DAF-club hadden gekocht bleek niet geheel op maat en moest zowel aan de bovenkant als bij de scharnieren verlengt worden. (hebben wij soms een grotere DAF ? vraag je je dan af...)

DSC01272
DSC01277


Blijkbaar wel, want nadat de deur weer helemaal gereed kwamen we ontdekking dat de kier tussen de onderkant van de deur en de deursponning wel aan de grote kant was. Na het passen van het deurrubber was de conclusie daar: de deur is te kort en zo'n grote kier is geen pan. Wat nu te doen. Tja... ik kan proberen de deur te verlengen door er aan de onderkant een lasdraad van 3 mm dik tegenaan te lassen.

Dus ging de deur weer naar de werkplaats om verlengt te worden.  Ai. Had dat nou niet gedaan, want dun plaatwerk lassen is vragen om trekspanning in het ijzer en ja hoor de buitenkant is niet meer strak..S**T.

DSC02100
DSC02103


Wat nu te doen? Nieuw prijzig passtuk bestellen bij de club die toch niet aan de maat is, of zelf een buitenschil maken? Dit keer gaan we zelf wat fabrieken (we heten niet voor niets Bobfabriek) uit een stuk plaat van zincor. Vaste maat is het slot en van daaruit alle maten uitgezet, vervolgens de ronding voor het spatbord uitknippen en de randen omzetten. Rechte stukken op de zetbank door Cor en de ronding handmatig geklopt door Bob.

DSC02107
DSC02109


Alle randen felsen en de hoeken aan elkaar gelast, vervolgens alles weer strak gemaakt en in de epoxy-primer gezet. Toen gekeken of de naad rondom het portier mooi evenwijdig liep aan de carrosserie; ja. Gelukkig, want het was toch weer een hoop extra werk om de deur opnieuw van plaatwerk te voorzien...


A A N G E B O D E N

diverse zak brandhout, gezaagd uit pallets en plaat materiaal.     € 7,50 per zak a 23 kg.

20170216 153502 
Stuur een mail aan cor@hoogstra.com of bel 0652 594 858

Teller sinds 30 mei 2009

Gebruikers
55
Artikelen
183
Artikelen bekeken hits
570942

Inloggen