Mededelingen Bord

In de menubalk, ons
Youtube Kanaal



  
 Like ons op facebook



Kijk ook eens op ons YouTube kanaal, Ladderpakket werkt weer. !!

En opnieuw een rondje rijden.



Agenda vernieuwd,
2017 staat online.

 

Informatie blok

Voor een ieder die het leuk vind om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen, registreer je zelf.!! Je krijgt dan via deze site bericht zodra er aan vullingen en of wijzigingen zijn geplaatst. Stuur een mail naar cor@hoogstra.com met de gewenste gebruikersnaam en wachtwoord. Je word dan zo snel mogelijk geregistreerd.

Wie is er online

We hebben 16 gasten en geen leden online

Dankzij Hoefnagel & Meijn is de uitlaat weer helemaal toppie.

Dinsdag 27 December 2011,

Hoewel ik mezelf al had beloofd deze avond de website bij te werken met de laatste werkdag en resultaten uit de BF (Bob Factory) bleef ik toch nog iets te lang achter de tv Happy Newyearhangen. Maar het was na het tweede bakkie snel over, de hoogte punten van 2011 konden mij niet echt boeien. Narigheid al om. Dussss, de mailbox nagekeken op zaken die met de ladder te maken hebben en de beschikbare foto's geupload naar de webserver. Het verslag van Hans had ik al gezien in het hoofdstuk artikelen dus moeilijk kan het ook nu niet worden. Wel had ik al een leuke kerstgroet gevonden en klaar gestoomd om hier te publiceren, maar de kerst is alweer achter de rug dus slechts  de beste wensen voor een goed en gezond 2012 rest mij. Hierbij geholpen door Suus, die mij in een mail het hier geplaatste uitzicht deed toekomen. Maar  deze maand kon helaas niet voorbij gaan zonder, opnieuw een zeer  droevig bericht en de daar op volgende condoleance en crematie. Op 14  December  werden wij geïnformeerd dat op 61 jarige leeftijd,   de vrouw van onze Ben Albers, Els plotseling is overleden. Wij zullen er voor Ben zoveel mogelijk zijn. De laatste zaterdag was weer een roerige zaterdag maar wel gezellig. Een aantal gasten mochten we weer ontvangen. Een heuse tankautospuit kwam op visite, en het was nog een Daf ook, dus werd er weer rondgehangen in plaats van gewerkt door een aantal niet met name te noemen personen, hahaha. Maar de sleutel van de poort draaide wel overuren hoor. Ik was blij dat Hans veel van het sleutelwerk aan de ingang heeft verricht, op benzine kosten van zijn dochter. Het zal aangevuld worden hoor, met diesel. O nee dan gaat het apparaat hoesten en proesten. Zo nu het verslag van Hans nog aan vullen met de nodige foto's en dan kan die weer effe.

Van af deze kant wens ik een ieder, namens ons Team een hele fijne en voorzichtige jaarwisseling, een  goed en gezond 2012, en ik beloof dat er meer rood op  de site komt in de loop van 2012. Groeten namens het Team, Cor


Zondag 6 November 2011,

Na vier weken opnieuw een update en een stukje op de eerste pagina van onze site. Moet ik toch een klein beetje de hersens pijnigen om geen dingen dubbel te gaan schrijven want dat is niet de bedoeling. Gelukkig is er  activiteit  genoeg om weer een aardig stukje te schrijven. Uiteraard is er weer een werkdag toegevoegd, de werkdag van  Oktober  staat er inmiddels al een week online. Voor onze regelmatige bezoekers is dit dus geen nieuws. Wat wel nieuw is voor iedereen is dat de beloofde Bob Special is aangevuld met een verslag over de  restauratie  van het rechter voorportier. Klik hiervoor op Bob's Special en een deel 2 komt in zicht. Over Bob gesproken.., gisteren Zaterdag dus waren Hans en in ik nog bij hem op bezoek. Wel was er reden om een bezoek te brengen. Overleg over het herstel van het voorportier was daarvan de oorzaak. Een stuk uit het inwendige was heel erg slecht zodat dat zeker vervangen moest worden. Met het oude voorbeeld en de foto die hier geplaatst is kon ik dit onderdeel namaken.  Simpel  hoor een beetje  knippen  en zetten is voor een loodgieter niet zo moeilijk. Bob was er dan ook erg blij mee. Toch bleven er nog te veel gaatjes over, dus werden Hans en ik  eigenlijk  uitgenodigd om samen uit een drietal oplossingen de goede  te kiezen. De keuze was niet al te  moeilijk, en konden we snel aan de door Bob gezette koffie, waarvoor dank. Tjonge het word toch al weer een heel verhaal en ik ga nog meer vertellen.  Het was vrijdag 28 Oktober 2011, en we hadden een afspraak, een rondleiding, een bezoek. We kregen hoog bezoek, ahum, nou echt wel. Als je voor zes nieuwe banden kan zorgen dan ben je in onze ogen een mega sponsor. Het was rond twaalf uur en ik had nog een boodschap te doen bij de TU. Er moeten nog een paar nieuwe  lasdozen worden aangeschaft voor de ladder.  Die  oude bakkeliete bak, en die losse kroon stenen aan het chassis??!!, nee doe maar een lasdoos dan blijft de boel droog. Jan belde, 'waar zit je?", mijn auto stond buiten natuurlijk, ik kom er aan zei ik. In  afwachting  van de heren hadden we nog enige conversatie. 13.00 uur konden we door naar Eurometaal met Dhr. Auke Hartstra van de Technische Unie en Dhr. Menno van Triet van Athlon Car Lease. Zij waren door toe doen van Jan Joosten in contact gebracht met onze ladder.  Uiteindelijk  heeft het geresulteerd in de sponsoring van de nieuwe banden. Waarbij Jan, de eigen wagenpark beheerder,    Auke Hartstra,  bereid vond om  Menno van Triet van  Athlon Car Lease over te halen een paar  bandjes  te leveren. Nou zij hebben deze middag met eigen ogen kunnen vaststellen  dat  de banden  daadwerkelijk  op de velgen van de autoladder terecht zijn gekomen. Al met al een geslaagde middag en zeker voor herhaling (veel later) vatbaar is. Heren nogmaals onze dank, en als u dan toch onze site bezoekt...... nodig ik u uit een paar regels in het gastenboek te schrijven. Pfffff, nou toch weer veel te lang, dit stukje, maar het moet soms wel eens. Oke, veel plezier en tot over een week of vier, haha, dat rijmt. Groeten ook van het Team, Cor Hoogstra.


Zondag 9 Oktober 2011,

Mis ik nu de maand September ergens in de verhalen ??, nee wees maar gerust Papa Cor was een beetje erg druk met van alles.

Maar hier is dan weer een aflevering van uit de werkplaats bij Eurometaal. De werkdag van September is geplaatst evenals een eerste deel van de Bob Special. Ook kon, nadat Hans de planning voor 2012 had gemaakt, de planning ingevuld worden. We weten nu alle data voor volgend jaar al, dus kunnen de vakantie's er netjes omheen geboekt worden. (haha grapje natuurlijk). Hier dan maar een foto erbij van een horizontaal stempel, tja techniek staat voor niets hoor. En stabiel zal het worden,toch? Afgelopen week nog ruimte gemaakt om een afdeling "Gereed product" te maken, zodat de stempelpoten nu op een rustig plekje staan zonder de kans op schade. De cabine stoelen en voorruit hebben we er ook maar bij gezet en keurig verpakt in een pvc folie. Nu snel verder met een de productie van een uitgebreid werkplan, want als er meer mensen komen werken moet het wel beter aangestuurd worden. Dus weer een uitdaging erbij, maar dat is alleen maar goed. Het "point of return" is nu  gepasseerd door de komst van de nieuwe banden, nu nog wat nieuw draadjes in het chassis en dan gaan we de cabine weer herplaatsen. Het terug zetten is echter tijdelijk en alleen bedoeld om te zien of alles nog past en er geen  portieren  scheef hangen of aanlopen. Werk zat dus, komende winter. Veel plezier met het lezen en bekijken van de aanvullingen en tot volgende maand, Groeten van het Team.


Zondag 28 Augustus 2011,

Het is alweer eind Augustus, tjonge wat gaat het allemaal snel. Net terug van vakantie en de ladderdag is ook al geweest. Nou het was me wel een dagje hoor, bijna de volledige ploeg aan het werk. Geen heen en weer gerij naar de poort is ook wel eens lekker.met een paar likken plamuur En ik had me er al op voorbereid want Hans had met nadruk te kennen gegeven dat hij serieus aan het werk zou gaan. Nou dat is gebeurd hoor, gelukkig ging de catering van zelf naar Ben en was ook weer top geregeld.  Verder was er  niemand die er in of uit wilde, behalve Jan want die moest eerst naar de sportschool. Zo kon iedereen rustig aan zijn werk blijven, heerlijk. Maar volgende maand zal dat iets anders zijn. Als het een beetje mee zit komt Bert van Wijngaarden op bezoek met zijn tankautospuit van een bierbrouwer. BERT JE KOMT TOCH ??. Okee die heeft ook een herinnering. Dan had ik belooft dat er een Bob Special zou verschijnen, dat komt maar deze maand nog even niet. Ik ben even druk met een ander project wat klaar moet en dat loopt niet echt soepeltjes. Om maar niet spreken over computers die spontaan de geest geven en zo.  Dan nu een foto erbij van het linker portier netjes afgehangen in de cabine, en mooi werk toch van Bob. Let op de rode vlekken, dat is menie over de nieuw ingelaste stukken. Het wit is plamuur wat nog geschuurd moet worden en dan rood spuiten.

Tja, en weet je wat zo flauw is?? Straks, als het spuitwerk serieuse vormen gaat aannemen, gaan we foto's in zwart wit publiceren. AHHHHHHrrrrggg. Of niet ?  Ergens moet een verrassing vandaan komen toch??  Geef je mening in het gastenboek.

Tot zover de bericht gevingen van het Team, groetjes en tot over een week of vier.


Donderdag  4 Augustus 2011,

Zo maar weer ongeveer een week later als gewoon dan het verslag van de afgelopen maand er ook weer bijgezet. Ik was lekker met vakantie, zodoende. Maar desonkdanks mijn afwezigheid gaat alles gelukkig gewoon door. rechter voor portierZo werd de banden klus tot grote tevredenheid afgerond. Dat wil dus zeggen dat er nu zes nieuwe banden en het bestaande  reservewiel op gestraalde en gespoten velgen gemonteerd zijn, klaar voor de eerste rit na jaren. Ter illustratie zijn de voorwielen tijdelijk op de trommels  gezet, foto's hievan bij het maandverslag. Verder heeft onze Bob het rechter voorportier geheel gerestaureerd en is deze week terug gekomen in de cabine. Het andere voorportier gaat eerdaags naar de BoB werkplaats. Hiervoor zijn nog wat kleine voorbereidingen nodig in de vorm van stukken plaatwerk welke ik nog moet knippen en zetten. Volgende maand ruim aandacht voor Bob en zijn zeer vakkundige prestaties. In elk geval al wel een voorproefje in de vorm van deze foto.

Tevens moeten we natuurlijk onze dank overbrengen naar de bedrijven die er voor gezorgd hebben dat onze Daf nu op nieuwe banden staat. Onze dank aan Athlon Car lease, Euromaster bandenspecialist, Wikor Straal bedrijf en de spuiter, die anoniem wenst te blijven en Brandweer Zaanstad   die zorgde voor transport van alles. Ook dank aan Remco Vergunst (ch 11-8085) en Jacco Smit (Combo 3). enne schrijf ook eens in ons gastenboek, tot volgende maand.


Zondag 19 Juni 2011,

Alweer een werkdag achter de rug, en een vrij bedrijvige dag kan ik wel zeggen. Ik denk dat we binnenkort wel aan een portier moeten en er  misschienzeven keer, rond 120 cm bij Brouwer ook wel iemand nodig hebben om de de kantine te beheren. Al hoewel Ben daar ook wel goed in is, maar  hij was er deze keer niet bij, omdat er ook vakantie gevierd moet worden.
Wij zouden ons en jullie tekort doen als we onze verslagen zouden beperken tot de zaterdagen. Daarom ga ik van af heden de werkdagen opnemen in het "Maandverslag". In de menu kolom (links) komt dan de maand naam als menu optie, waarna niet alleen het verslag van de werkdag verschijnt, maar ook wat er in die maand nog meer gebeurd is. Deze maand is er het een en ander gedaan met de banden / velgen van onze wagen, maar dat lees je wel in het maandverslag.
Verder is er weer een uitbreiding in het Team. Er zouden hier en daar een paar spelfoutjes in de tekst geslopen zijn, en ja als je dat dan zegt ben je eigelijk gelijk de klos. Daarom zijn we blij dat Tanja Holleman onze site met regelmaat zal controleren op deze foutjes. Tanja, welkom bij de club, foto's volgen later nog wel, en ik zal zo foutloos proberen te schrijven. Zo, nu nog eens kijken naar een leuke foto er bij op deze plek en dan snel het maand verslag publiceren. Tot zover het voorwoord, en tot volgende maand.

Groeten  namens mij en  het Team, Cor Hoogstra.

P.S. We hebben nu ook het Gastenboek operationeel, schrijf een een stukje terug, is ook leuk voor het Team.


Zaterdag 28 mei 2011,

Het is alweer een week verder als is weer inlog. We waren allemaal een beetje druk  waardoor het verslagje even op zich liet wachten. Vooraf gaande aan deze werkdag ook nog het eennieuw plaatwerk op de oude kasten en ander georganiseerd. Eerst maar achter kabelnummers aan en een zetbank bespreken. Vervolgens plaat materiaal aanschaffen voor de zogenoemde treeplankkasten. Op maandag zijn er in de achtersluispolder twee platen besteld, en is verteld hoe die verknipt moest worden. (plaat 3000x 1500 mm) vervolgens maten aangegeven voor het zetten van het grote stuk. Donderdag zou het klaar zijn en zo geschiedde. Hans gebeld, kom effe sjouwen, nou het weegt geen drol hoor maar door de afmetingen toch wel makkelijk met zijn tweeën. Berekend was dat ook de deurpanelen en de kopse kanten uit deze platen zouden overblijven. Die platen zijn kleiner dan een meter, en dan kan ik ze zelf weer knippen en zetten. Dus zaterdag waren er ook twee zijpanelen klaar en mee. Nu is het wachten op de lasser, en dan stralen,en spuiten, en dan,.. ja de volgorde is wel bekend, ik zou zeggen Rob, is een mooie klus voor jouw, toch? op 18 juni gaan we weer verder.


Dinsdag 26 april 2011,

Opnieuw waag ik me aan een stukje op deze plek. Ja opnieuw, gisteren al een stukje geschreven maar door het wegvallen van de internet verbinding is dat helaas verloren gegaan. Het word daardoor toch weer net even anders. Goed, de laatste weken nogal op zoek geweest naar een kleppendekselpakking en dat is toch wel lastig te krijgen laat staan te koop. Met enige aanwijzing van diverse mensen toch  in de telefoon gekropen. Daar zat een bedrijf tussen in IJmuiden die zeer overtuigend beweerde de diverse pakkingen op voorraad te hebben. Op een druilerige dag dan toch maar richting IJmuiden. Helaas bleek geen van de pakkingen overeen te komen met die van ons dus op aanraden van deze man door naar Velzen-Noord. Daar aangekomen wist ik  het eigenlijk al, deze garage doet in Daf's maar landelijk en zo'n vestiging had ik in Zaandam al bezocht. Zeer behulpzaam werden toch de diverse pakkingen uit het magazijn opgehaald maar geen van alle was passend.  Zonder pakking  ging ik weer richting Zaandam, maar ik was dan wel voor het eerst over de sluizen gereden. Het was mistig en dan zie je dus geen bal, jammer. Toch maar weer verder bellen en inmiddels had Hans er zo'n slordige 320 km op zitten. Even heen en weer naar Heino, onderdelenclub, maar ook daar geen resultaat. Nou had ik dus via Piet Schaap een lijstje met nummers gekregen, die had het op zijn beurt weer van Gosse Plantinga. Uiteindelijk toch weer iemand aan de telefoon die stellig beweerde mij te kunnen helpen. Okee nou moest ik toch binnenkort richting Den Helder, nou dan maar even stoppen in Winkel. Na een klein uurtje meerijden met een collega kwamen we in Winkel. Zijn Garmin navigatie leidde ons naar de plek waar het moest gebeuren. Eenmaal binnen kwamen de motoren zo'n beetje op je af, maar werden we snel naar de afdeling pakkingen gebracht en pakte ik de oude weer uit. Na enig zoeken was er een die redelijk overeen kwam en die moesten we dan maar mee nemen. Nog even verteld over de Ladder natuurlijk, kwamen we al gauw op de blusboot uit. Daar hadden deze mannen de motoren gedaan. Zo zie je maar, hoe klein is deze wereld? En de pakking, nou die was gratis.  Goed he?,  is het toch weer een heel verhaal geworden.

Volgende werkdag zal zijn op 21 mei 2011.

Groeten van het Team en tot volgende maand.


Zondag 20 Maart 2011,

Veel  te vroeg waren Hans en ik bij de poort, eerst maar de koffie aan zetten vroeg ik, en dat deden we. Deze dag gewapend met een heuse veegmachine reden we het gebouw binnen waar we eerder deze maand ons onderkomen (kantine) hadden bevrijd van een aantal panelen welke ons uitzicht belemmerde. ook een tweede tafel naar binnen gesjouwd en daar de computer maar opgezet. Zo kregen we rond de grote tafel wat meer ruimte voor de koffie en lunch. Want ja, als er meer mensen komen helpen moet er dus ook iets meer ruimte komen. Ook een aanhangen werd een paar meter opzij gezet zodat we van uit onze koffiehoek ook zicht hebben op de toegang bij de overheaddeur. In en uitgaande personen worden nu gespot. Maar ja, in feite kan er niemand zomaar bij ons komen, we moeten toch altijd zelf het hek openen bij de portiersloge. Maar goed een beetje opruimen en ruimte maken zonder dingen weg te gooien is altijd prettig. De meegebrachte veegwagen  werd dan ook driftig gebruikt, en.... je kon ook zien waar je gebleven was. Het is ook wel weer tijd voor een actuele foto bij dit stukje tekst. Phoe eeeh, is dat effe schrikken, zie ik daar zomaar 27 Gasten Online zijn, waar is die foto ?? Okee de foto is er bij, dan gaan we nog een mail versturen of is iedereen al op de hoogte van deze update ??

Groetjes van ons, en tot over vier weken, Cor


Zondag 20 Februari 2011,

Geheel volgens de planning waren we weer present op onze plek. Het zou een drukke dag worden met wat meer aanloop als anders maar dat is ook wel eens leuk. Zelfs op het terrein om ons heen was het een drukte van  belang. Bomen werden gekapt, luchtheaters stonden dwars op de weg. Gekkehuis en je komt er maar niet langs, maar wel weer leuk ook. Kwam ik laatst in een winkeltje een Whisky Sigaar tegen, heeee die neem ik mee om Hans te verrassen en dat is aardig gelukt. Maar het  valt nog niet mee hoor met zo'n groot ding in je mond ook nog een beetje wat doen. Zeer verheugt waren we toen er met de post een positieve reaktie binnenkwam van een stichting die we hadden aangeschreven. Het is nu nog iets te vroeg om hier meer over te vertellen maar het zou zo maar kunnen dat deze stichting ons aardig gaat steunen. Meer hierover volgende maand.met een deel aandrijf-lijn pto

Onder de knop "onze sponsors" staan natuurlijk onze sponsors, maar we leggen hier ook een lijst aan met een koppeling van de sponsor naar het deel van de autoladder wat zij met name hebben gesponsord. Ga maar kijken dat zie je het wel. Zo nu het menu nog even aanpassen en dan kan die weer een maandje verder.

de groeten van ons allemaal en tot volgende maand.


Zondag 23 Januari 2011,

De eerste werkdag is inmiddels alweer een week geleden als ik de site weer aanvul met de eerste zaterdag  van het nieuwe jaar. Hopelijk word dit een jaar waarin we nog meer vooruitgang gaan boeken. Dit met name bij het onderdeel sponsorwerving. Want ondanks dat we met Bob erbij, feitelijk geen plaatwerk meer hoeven uit te besteden blijft er nog wel het een en ander over wat aangekocht zal moeten worden. Zelf ben ik de laatste dagen serieus op zoek naar vervangende banden, en dat valt om de drommel niet mee. Ik heb al wel een adres gevonden waar we nieuwe banden kunnen kopen, maar ja. Het zijn geen kleine bandjes en ze moeten wel ruim vijf ton dragen met z'n vieren, dus ben je ook iets (veel) meer kwijt.  Ook Bert is nog steeds op de uitkijk naar vervangend rubber. Goed het heeft geen vliegende haast maar er moet iets anders onder. Mocht er onder de lezers mensen zijn die connecties hebben of een adres voor een goede gebruikte band, liefst vier in een keer dan houden we ons aanbevolen. Ook onze penningmeester is ook weer in de pen geklommen en heeft tal van sponsors van vorig jaar alweer benaderd.
Groet namens het Team, Cor.
P.s. voor het Team, Binnenkort jaarvergadering, uitnodiging volgt op prive (mail) adres.

Onze banden sponsor

Voor onze lagers

Delta Hoisting Equipment

A A N G E B O D E N

diverse zak brandhout, gezaagd uit pallets en plaat materiaal.     € 7,50 per zak a 23 kg.

20170216 153502 
Stuur een mail aan cor@hoogstra.com of bel 0652 594 858

Teller sinds 30 mei 2009

Bezoekers
55
Artikelen
170
Artikelen bekeken hits
406733