Mededelingen Bord

Van af heden 07-08-18, gaan we steeds de laatste werkdag op de startpagina publiceren. Dit omdat het maandelijkse nieuws in het werkdag verslag zal worden opgenomen.

Niet meer in de menubalk, maar nog steeds hier ons
Youtube Kanaal



  
 Like ons op facebook



Kijk ook eens op ons YouTube kanaal, Ladderpakket werkt weer. !!



Agenda 
2018 staat online.

Ook staan daar de activiteiten vermeld.

 

Claudia en Bert
wij hebben een oud mailadres van jullie.
a.u.b. nieuwe doorgeven via de contact pagina
registratie is nu even uitgeschakeld. 

Informatie blok

Voor een ieder die het leuk vind om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen, registreer je zelf.!! Je krijgt dan via deze site bericht zodra er aan vullingen en of wijzigingen zijn geplaatst. Stuur een mail naar cor@hoogstra.com met de gewenste gebruikersnaam en wachtwoord. Je word dan zo snel mogelijk geregistreerd.

Wie is er online

We hebben 76 gasten en geen leden online

Zaterdag 23 februari 2008


Na telefonische en mondeling contact te hebben gehad, besloten we om a.s. zaterdag 23 februari 2008 de motor van de ladderwagen te gaan proberen.
 
Na enige voorbereiding in die week door Willem Visser, Cor Hoogstra Met spoelbenzine ?? en Hans Westra, die er mede voor gezorgd hebben dat we een aantal basis middelen en de nodige gereedschappen te plaatse kregen.
 

Zo zijn we zaterdagmorgen om +/- 10.00 uur gestart met de volgende enthousiasttelingen: Willem Visser, Cor Hoogstra, Martin Valk, Rik Visser, Piet Schaap en Hans Westra.
 

Als eerste hebben we de bougies getrokken, de motor een aantal malen getornd, de bougies schoongemaakt en gecontroleerd op vonken. Daarna zijn we de motor gaan spoelen met spoelbenzine, de carburateur leeg geblazen met lucht zodat hij weer helemaal schoon was.
 

Vervolgens hebben we de verdeelkap gedemonteerd, schoongeblazen met lucht en contacten gereinigd.
 

Om +/- 12.00 uur, na alles weer gemonteerd te hebben kwam het uur van de waarheid. De accu werd aangesloten en verse benzine weer na de carburateur toegevoegd. Na enige kleine oneffenheden zoals een haperend contact en geen juiste afstelling van bougies kwam er weer leven in de motor.
 

het motortje

Het was Hans die de motor aan het draaien kreeg omdat Willem even naar de poort moest om zoon Rik binnen te laten. Nadat hij terug was glunderde hij ook van plezier en moest gelijk een aantal voor ons belangrijke mensen bellen.
 

Vervolgens kon Willem het niet laten, nadat de motor op bedrijfstemperatuur was, te gaan rijden en ook dat deed de ons geliefde ladder.
 

Nadat de motor enige tijd zijn zo vertrouwelijke geluid had laten horen hebben we hem stilgezet.
 

Om +/- 13.00 uur zijn we gaan lunchen, wat geheel verzorgt was door Martin (heerlijke krentenbollen en gevulde koeken). Tijdens de lunch werkoverleg wat zijn de volgende stappen:

  • De ruimte rond de standplaats ladder vrijmaken van diverse materialen waar we last van hadden.
  • Demonteren van kastdeuren en kasten, labelen en opslaan in daarvoor bestemde ruimte.
  • Het plaatmateriaal van het bovendek los schroeven en bovendek verwijderen.
  • Het ladderpakket en hydraulica controleren op mogelijke lekkages.
  • Stempelpoten en mechanische bewegende delen gangbaar maken.

 

Piet, !! ScheefOm +/- 17.15, na alle bovenstaande aan de rechterzijde voertuig te hebben uitgevoerd, ging de fluit opruimen en ladder weer op zijn plaats zetten. Dat mocht Piet doen met een grote grijns op zijn gezicht stapte Piet achter het stuur en reed de ladder op zijn plaats, mogelijk expres scheef want dan kon hij nog een keer voor en achteruit rijden.
 

Het was de eerste zaterdag dat we daadwerkelijk werkzaamheden aan de ladder hebben uitgevoerd, het was een geslaagde dag om op terug te kijken !
 

Tot gauw, Hans.
 

A A N G E B O D E N

diverse zak brandhout, gezaagd uit pallets en plaat materiaal.     € 7,50 per zak a 23 kg.

20170216 153502 
Stuur een mail aan cor@hoogstra.com of bel 0652 594 858

Teller sinds 30 mei 2009

Bezoekers
55
Artikelen
181
Artikelen bekeken hits
524199