Laatste nieuws

Mededelingen Bord

In de menubalk, ons
Youtube Kanaal



  
 Like ons op facebook



Kijk ook eens op ons YouTube kanaal, Ladderpakket werkt weer. !!



Agenda vernieuwd,
2018 staat online.

 

Informatie blok

Voor een ieder die het leuk vind om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen, registreer je zelf.!! Je krijgt dan via deze site bericht zodra er aan vullingen en of wijzigingen zijn geplaatst. Stuur een mail naar cor@hoogstra.com met de gewenste gebruikersnaam en wachtwoord. Je word dan zo snel mogelijk geregistreerd.

Wie is er online

We hebben 42 gasten en geen leden online

Zaterdag 28 november 2009


Zaterdag 28 November waren de volgende vrienden aanwezig om Ben me nie10 uur bij Eurometaal: C.Hoogstra, B.Albers, P.Schaap, M.Valk, J.Valk (jr), en H.Westra.
 

Het was de eerste keer dat de leden, na het overlijden van Willem weer aan de klus gingen. Cor als contactpersoon, had de sleutels geregeld bij het Front Office.
 

Deze dag had zeker een zeer dubbel gevoel maar dat we hier Nieuwe remleidingdoor heen moeten staat vast. Of we deze dag  gaan, of op een later tijdstip het dubbele gevoel zal zeker nog wel even blijven.
 

Tijdens de koffie zijn een aantal werkzaamheden doorgesproken. Het was jammer dat Robert Schipper er niet kon zijn i.v.m. las werkzaamheden aan de cabine.
 

Maar de remleidingen zijn geplaatst en remschoenen aan de rechterzijde achter gemonteerd met de speciale kennis van PietAfdeling kragentrek kwam het goed. De handrem werkt al op dit wiel.
 

Ben heeft zich weer als van ouds beschikbaar gesteld voor de catering en daarnaast de menie kwast ter hand genomen. Zodat weer een gedeelte van het chassis aan de voorzijde en het stuur mechanisme in de menie staat.
 

Martin met zoon Jochem zijn chassis onderdelen die nog zwart geschilderd moesten worden gaan schilderen en hangen nu teJochem en keurig zwart drogen.
 

Cor zorgde er voor dat remleidingen die nog niet van een koppeling en kraag waren voorzien, dit met afgekeken kennis uit te voeren en ook dat is grotendeels gelukt.
 

Helaas is het niet gelukt om alle leidingen die nodig zijn voor het remsysteem  met een koppeling en kraag uit te voeren. Dat is mogelijk een klus voor een volgende keer.
 front in de menie

Hans probeerde enigszins de werkzaamheden te coördineren en waar nodig hulp te bieden.
 

Om omstreeks 13.00 uur moest de soep en stokbrood genuttigd worden met dank aan Katinka Hoogstra.
 

Tevens moesten Martin en Cor nog even weg voor een repressief klusje met de Hoogwerker.
 Een nieuwe remschoen

Omstreeks 15.30 uur zijn we op gaan ruimen. Jochem helemaal op, is even eerder met papa Martin op huis aan gegaan. Ook Ben, die zijn kleinzoons thuis had, is gelijk met Martin vertrokken.
 

Om 16.00 uur ging het licht uit en de deuren op slot.
 

Tot volgend jaar en de groetjes, Hans.
 

Zondag in de ochtend ben ik nog even naar mijnPiet en Hans bij rechter achterwiel werkplaats geweest, we kwamen nog een paar kleine dingetjes tekort. Ik had al aangegeven dat die nog aan het droogrekje hingen, en zo waar daar waren de pistons??, keurig in zwart. Ook waren daar nog twee stukken remleiding met de drukschakelaar. Die heb ik nog voorzien van de wartels en kragen. Blijft nog, een of twee stukjes op de voorwielen. En dan hoofdrem cilinder en bekrachtiger nog.
 

Tot zover de werkzaamheden van 2009, groet Cor.
 

A A N G E B O D E N

diverse zak brandhout, gezaagd uit pallets en plaat materiaal.     € 7,50 per zak a 23 kg.

20170216 153502 
Stuur een mail aan cor@hoogstra.com of bel 0652 594 858

Teller sinds 30 mei 2009

Bezoekers
55
Artikelen
178
Artikelen bekeken hits
493469