We hebben 40 gasten en geen leden online
eerst maar. Deze dag zijn we naar Heino geweest en aansluitend ook even doorgereden naar Bennekom.
In Bennekom hebben we van Dam Legerdump gezocht en gevonden.
Wat hebben we deze lange dag positief afgesloten. Contacten gelegd waar we mogelijk mee verder kunnen met betreking tot onderdelen en adviezen.
Kennis gemaakt met enthousiasten knutselaars die een Kikkerdaf van de Firma Ruig uit Oostzaan hebben opgeknapt en in Heino aanwezig waren, mogelijk komen zij kijken als we een opendag organiseren.
Wat hebben we niet,
Na lang zoeken in de onderdelen loods naar de juiste remschoenen, niets wat er maar in de buurt kwam (er was genoeg zowel nieuw als oud).
Geen elektrische onderdelen die we voor de motor nodig hebben (maar mogelijk gaat dat wel lukken).
We zijn toch maar even vanaf Heino naar Bennekom gereden waar we de Firma van Dam Legerdump hebben gevonden maar die was helaas gesloten (groot bedrijf).
Uitgebreid verslag voor de werkgroep na inlog.
Om 10.00 uur waren we weer aanwezig bij de poort van Eurometaal:
Cor Hoogstra, Rik Visser, Piet Schaap, Robin Fahner en Hans Westra.
Tijdens de koffie met tompoes (door Rik verzorgt) hebben we nog even een klein verslag gedaan wat we de zaterdag er voor hadden meegemaakt.
Cor gaf nog even aan dat de naam van de stichting wordt veranderd in " Stichting Autoladder Zaandam ". En de statuten klaar liggen bij de notaris voor ondertekening.
Nadat de koffie op was en het werk verdeeld werd er gestart met diverse klussen.
Willem: container opruimen bij gebrek aan materiaalmeester, en later de stempelpoten gangbaar gemaakt samen met Piet.
Piet: Remleidingen gecontroleerd en kwam er achter dat er behoorlijk wat rotte stukken tussen zitten die vervangen moeten worden.
Rik: Is zich gaan bemoeien met de voorbumper, waar nog een aantal onderdelen op vast gemonteerd zaten. Die moesten er af zodat deze naar de Firma Kaayk gebracht kunnen worden om te richten en vandaar naar de Firma Wicor om te worden gestraald.
Cor: Begin gemaakt met het chassis te schuren en roest te verwijderen. Later heeft hij zich met volle overgave gestort op de cabine waarna hij de bijnaam heeft gekregen van meneertje RAL 3000.
Hans: Heeft van de bestuurders kant, de stoelzitting en rugleuning gedemonteerd waarna het metalen stoel mechanisme is opgeschuurd en in de oorspronkelijke kleur gespoten.
Robin: Heeft ons allemaal een beetje geholpen maar kreeg hoofdpijn en is daarom opgehaald door Oma Cobie.
Om 13.00 uur ging de fluit om te lunchen zoals gebruikelijk was daar weer de soep van Cobie. En het stokbrood met kruidenboter wat Cor had meegebracht.
Tegen 16.30 uur werd er gezamenlijk opgeruimd al moesten we bij Cor de stekker uit het contact trekken zodat ook hij moest stoppen.
Hopelijk kunnen we Zaterdag 16 mei nog een dag klussen voordat de vakanties beginnen. Ajuu Paraplu, Hans.