We hebben 251 gasten en geen leden online
Zaterdag 28 November waren de volgende vrienden aanwezig om 10 uur bij Eurometaal: C.Hoogstra, B.Albers, P.Schaap, M.Valk, J.Valk (jr), en H.Westra.
Het was de eerste keer dat de leden, na het overlijden van Willem weer aan de klus gingen. Cor als contactpersoon, had de sleutels geregeld bij het Front Office.
Deze dag had zeker een zeer dubbel gevoel maar dat we hier door heen moeten staat vast. Of we deze dag gaan, of op een later tijdstip het dubbele gevoel zal zeker nog wel even blijven.
Tijdens de koffie zijn een aantal werkzaamheden doorgesproken. Het was jammer dat Robert Schipper er niet kon zijn i.v.m. las werkzaamheden aan de cabine.
Maar de remleidingen zijn geplaatst en remschoenen aan de rechterzijde achter gemonteerd met de speciale kennis van Piet kwam het goed. De handrem werkt al op dit wiel.
Ben heeft zich weer als van ouds beschikbaar gesteld voor de catering en daarnaast de menie kwast ter hand genomen. Zodat weer een gedeelte van het chassis aan de voorzijde en het stuur mechanisme in de menie staat.
Martin met zoon Jochem zijn chassis onderdelen die nog zwart geschilderd moesten worden gaan schilderen en hangen nu te drogen.
Cor zorgde er voor dat remleidingen die nog niet van een koppeling en kraag waren voorzien, dit met afgekeken kennis uit te voeren en ook dat is grotendeels gelukt.
Helaas is het niet gelukt om alle leidingen die nodig zijn voor het remsysteem met een koppeling en kraag uit te voeren. Dat is mogelijk een klus voor een volgende keer.
Hans probeerde enigszins de werkzaamheden te coördineren en waar nodig hulp te bieden.
Om omstreeks 13.00 uur moest de soep en stokbrood genuttigd worden met dank aan Katinka Hoogstra.
Tevens moesten Martin en Cor nog even weg voor een repressief klusje met de Hoogwerker.
Omstreeks 15.30 uur zijn we op gaan ruimen. Jochem helemaal op, is even eerder met papa Martin op huis aan gegaan. Ook Ben, die zijn kleinzoons thuis had, is gelijk met Martin vertrokken.
Om 16.00 uur ging het licht uit en de deuren op slot.
Tot volgend jaar en de groetjes, Hans.
Zondag in de ochtend ben ik nog even naar mijn werkplaats geweest, we kwamen nog een paar kleine dingetjes tekort. Ik had al aangegeven dat die nog aan het droogrekje hingen, en zo waar daar waren de pistons??, keurig in zwart. Ook waren daar nog twee stukken remleiding met de drukschakelaar. Die heb ik nog voorzien van de wartels en kragen. Blijft nog, een of twee stukjes op de voorwielen. En dan hoofdrem cilinder en bekrachtiger nog.
Tot zover de werkzaamheden van 2009, groet Cor.