We hebben 225 gasten en geen leden online
Aanwezig deze dag: Jan Joosten, Bob Holleman, Ben Albers en Cor Hoogstra.
Een hele lijst met harde werkers deze dag. Er waren geen berichten van verhindering, dus werd een rekensom snel gemaakt. Tien min twee is acht. Hans en Willem Holleman waren deze dag naar Heino. Vier aanwezig, geeft veel soep over. Maar niet getreurd we nemen gewoon nog een bakkie extra hoor. Verdeling van het werk was dan ook niet ingewikkeld. Bob zou, zoals afgesproken, de fronten aan de treeplankkasten gaan zetten. Jan kon weer met een slijptol aan de gang. Ben in de schilders werkplaats gebracht en zelf kon ik wat tijd in ruimen om weer eens een paar draadjes te vervangen.
Bob had ons bericht dat er onderdelendag was op 13 april in Heino, dus moesten we daar wel gebruik van maken. We hadden tenslotte nog wel het een en ander nodig wat niet door ons nagemaakt kon worden. Te denken valt aan koplampen, spiegels, raamijzers zoals de mannen ze daar noemen en vooral rubber profielen. Vrijdag middag de gereserveerde Corsa opgehaald en afgetankt zodat er op tijd vertrokken kon worden. Hans en Willem waren er mooi de hele dag mee zoet, maar het was wel een geslaagde dag. Mede door de contacten die je daar dan weer op doet. Gebleken is dat veel van de sleutelaars ook ons in de gaten houden via de website.
Om half tien waren we bij de poort met z'n vieren en konden we de koffie gaan opstarten. Taak verdeling zoals eerder genoemd. Het enige wat manko was deze dag waren de sausijsjes die Willem regelmatig meeneemt, maar er was soep genoeg dusss. Aan de bak dan maar. Er was geen schuurwerk deze dag, dat is zo ver klaar. De cabine, een voorportier en de spatborden zijn gereed voor de laatste laag grondverf. Hiervoor hebben we een nieuw slachtoffer gevonden in de persoon van Salvatore Loggia, hij zal in de plaats van Hans de laatste grondverf spuiten op de genoemde onderdelen en wellicht ook de rest van de kasten. Salvatore kwam in de middag even poolshoogte nemen en een en ander bekijken. Een afspraak werd gemaakt. Mooi dat hij het wil en kan, vooral het laatste is toch wel van belang, knoeien kan ik ook.
Ben was begonnen met het weer open maken van de door hem dicht geschilderde gaatjes in de plafond plaat, en vond er geen zak aan zo alleen in dat schilders hok. Hij nam zijn werk op en wandelde naar een plek dicht bij ons, ook gezellig. De plafondplaat is meteen geschuurd en kan worden afgewerkt met de juiste kleur in de verfspuit. Dit kan Hans dan wel weer doen gelijk met de plaatjes van de achterportieren en tanksteunen. Misschien pakken we dat ook de andere board delen mee zodat alles in een kleur komt. Wel zo netjes.
Jan is al echt handig met de slijptol hoor, misschien word het wel moeilijk ons afscheid te nemen van die machine. Maar er moest nog een plaat van de tussenkast af, (links op de foto) deze plaat zat ook nog vol met gaten. Tussen door kon Jan nog een handje bij doen bij Bob die de deurframes deze dag aan de treeplankkasten heeft gezet. Tegelijk heb ik ook gezien dat de vier kleppen er ook in zitten en alleen nog van een klein hoeklijntje moeten worden voorzien. Hier aan komt na het stralen dan de buitenplaat die de zichtzijde gaat vormen van de kasten. Deze plaat word dan gefelst op de hoeklijntjes.
Zelf heb ik deze dag een aantal draden over gezet van de losse oude bundel, die van achter naar voor loopt, naar de nieuwe complete kabel. Twee stukken er bij gelegd voor een startknop van de motor, kun je de motor starten bij de ladder bediening, dit was ook zo. Een kabel aangelegd van een verdeeldoos richting ladderpakket, dit zijn dus maar vijf draden dus kon dat ook mooi in een kabel. Zo gaat alle oude bekabeling er dus uit, deze zit in een totaal verharde krimpkous en is niets meer mee te doen. Tussen door nog een paar keer naar de poort geweest, soep gewarmd, koffie gezet.
Rond drie uur waren Hans en Willem aan de poort, zij hadden en schat aan nieuwe onderdelen aangeschaft in Heino. Met enige trots liet zij ons de nieuwe aanwinsten zien. Een BOLLE spiegel en wel twee, koplampen met sierring en stadslichten, deurrubbers, raam ijzers en nog een aantal artikelen. Helaas was er geen uitlaat demper voor ons voertuig voor handen. Daar hebben we dan weer een uitdaging aan, maar komt wel goed jochie.
Tot slot nog even melden dat er twee kasten bij Bob in de werkplaats staan alwaar Bob ook buiten de zaterdagen om rustig aan verder kan werken. Een paar foto's hierbij gedaan.
De volgende werkdag zal zijn op 11 mei en is alweer de vijfde dit jaar op de zaterdag, groeten van het Team en tot gauw.