Stichting Autoladder Zaandam

een Metz ladder op een Daf chassis

We hebben 253 gasten en geen leden online

Zaterdag 16 februari 2013


Aanwezig deze dag: Bob Holleman, Willem Holleman, Jan Joosten, Wim Joosten, Ben Albers en Cor Hoogstra.

Rond half tien was ik al bij de poort nadat ik eerst nog een blikje grondverf had gekocht bij een dhz winkel. Verbaast dat de portiersloge open was ging ik maar even pols hoogte nemen. Er  waren  dus tv opnames vandaag voor sbs. Oke de beveiliging verteld dat er nog een aantal auto's langs zouden komen, vervolgde ik mijn weg naar ons gebouw. Koffie zetten was de eerste opdracht. Van brandweer Zaanstad waren er nog geen mensen, terwijl die al rond negen uur zouden gaan oefenen. Met het zelf meegebrachte water werd de eerste pot koffie in elkaar  gefrutseld, tja ik had pech Hans had laten weten niet te komen, en dus was ik ook van de catering vandaag. Boven genoemde mannen kwamen snel na mij ook binnen waarbij er nog een voorraad water werd meegenomen die door Hans bij de poort was afgeleverd. Goed voor nog meer koffie. Taak verdeling was niet al te ingewikkeld, Ben aan het schilderen gezet, maar wel eerst schuren aan de board plaatjes, Bob zoals altijd aan het plaatwerk, Jan en Wim cabine schuren en plamuren, laatste stripje ijzer weg geslepen, Willem ging zich nog met de uitlaat bemoeien. En ik, tja veel was algemeen. Dus verf prepareren voor Ben, plaatwerk zoeken voor Bob, aanwijzingen bij de cabine. Soep warmen, nou van alles wat. Nog even naar de draadjes gekeken maar ja daar moet je eigenlijk  ongestoord  aan kunnen. Tijdens de soep de voortgang rond de cabine besproken. Het uitbesteden van de rest is voor als nog geen optie, de vraagprijs was toch hoger dan het beschik bare saldo. Zo doende moeten we zelf toch echt verder met schuren en spuiten tot de derde laag grondverf er op zit. Onderzoek werd opgestart om de cabine te verplaatsen naar  een  ruimte die wat kleiner is en daardoor ook wat beter te verwarmen is. Nou hadden Hans en ik ook al eens een rondje gelopen maar zonder aanpassingen is er geen plek denkbaar die ook maar enigszins te verwarmen is. Daar kwam ook nog bij dat nieuw werk ook al weer een roestbruine kleur begint te krijgen. Zaak dus om dit snel op te pakken. Met Bob overlegt om de onderkasten te laten stralen en coaten zodat de roest geen kans meer heeft. Maar gaan we dan eerst de fronten er aan zetten of niet.  Resultaat  is dat we de kleine delen zelf ter plaatse kunnen gaan stralen. Dit vraagt wel een ruimte die stof dicht is. Ook hiervoor en  locatie  gezocht. Een optie waar ik al een poosje mee rond liep was gewoon weg een tent te bouwen om de  cabine  zodat de ruimte kleiner zo worden en  makkelijk  te verwarmen. Een en ander aan de mannen uitgelegd. Met de oudere platen en een aantal balken kon alvast gestart worden met de basis van de tent. Jan en Wim gingen er mee aan de slag. Later ook nog tussen de toilet ´s en het schilders hok een paar platen neer gelegd, twee voorhanden zijnde kozijnen paste precies in het gat, deuren er in en huppekee weer een hok getimmerd.In de loop van de week zou de tent rond de cabine worden afgemaakt met pvc folie. Gelijk op deze dag werden twee kasten naar Bob ´s Place getransporteerd zodat daar binnenkort ook een bordje ´klaar ´aan gehangen kan worden. Al met al was het toch een bedrijvige dag. Afgelopen vrijdag nog vier latten in rood geschilderd. Ben had deze al voor een eerste keer gedaan.

Maandag nog een keer en dan moet het wel goed zijn denk ik.

Groet van een  interim  dichter deze keer,

85289